Khamis, 26 Februari 2009

Falsafah

Kelakar dan lawak. Ya, ungkapan yang paling cocok buat ku. Apa tidaknya, kelekaan ku menyebabkan kawan ku pun turut alpa. Masih ku ingat kata ku kepada kawan ku.

Shahril : bila nak buat falsafah (mukanya agak bengis)
Aku yang poyo : relax r...lambat lagi. dua tiga hari nak hantar...kita buat r.
Sharil: ko biar betul.
Aku yang senget: betul r...senang je...

Imbaun kembali kata-kata ku yang memang tidak boleh dipakai. Kenapa? Falsafah esei berkumpulan perlu dihantar 26.Febuari.2009 tapi buatnya petang 25.Febuari.2009. Lepas habis kuliah Dr. Bat. Pukul 5 petang sudah. Malam itu, buat pula perjumpaan pada pukul 11.00 di kafe KUO. Orang lain semua tergedik-gedik masuk bilik, kami berempat, terhegeh-hegeh nak buat esei berkumpulan yang perlu dihantar esok pagi pada pukul 11.00 pagi. 

Bertungkus lumus la..aku dan 3 orang sahabat ku menyiap tugasan masing-masing. Tapi ketakutan dan kegerunan menyebabkan kami membuat tugasan yang agak cepat dan pantas. Yes!!!. Akhirnya, pada tepat jam 2.45 pagi di kafe KUO tugasan kami selesai. Atas toleransi dan hati yang bersatu padu sesama insan. 4 sahabat ini adalah aku, Samuel, Sharil dan Adnin. Sudah la buat kerja last minute tapi muka nampak tidak bersalah sahaja. Hahahahahaha.

p/s : aku tak pernah buat kerja last minute cam nie..hampir giler dibuatnya.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails