Selasa, 3 Mac 2009

Fuh!!!


Letih. Bukan letih disebabkan belajar tetapi letih gelak. Mungkin anda tertanya-tanya bukan? Begini ceritanya, petang tadi, aku bersama-sama Kak Syira, Fawiz dan Adiy ingin menempah dorm dan challe untuk satu program debat yang akan diadakan pada minggu hadapan. Dorm dan challe yang akan di tempah itu bukannya jauh pun. Sungai Samak. Oleh kerana rancangan pertama untuk menaiki basikal terkandas, maka Kak Syira mengambil keputusan untuk meminjam kereta daripada rakannya dan rakan aku juga. Siapa namanya? Samuroh...  

Dalam pukul 4.00 petang, kami diberi kunci oleh tuannya dan kereta sudah disediakan bertempat di parking kereta kedai alat tulis depan KHAR. Kereta yang agak klasik dan mewah. Warnanya pula merah-merah ikan. Yang bawa kereta ini adalah...jenjejeng...Fawiz mat Kelate. Aku duduk didepan dan Kak Syira duduk dibelakang. Tengah-tengah seronok ni, tiba-tiba Fawiz berkata:

Fawiz: mana gear undur
aku: tekan la kuat skit sambil makan pau inti kelapa
Fawiz: tak leh r weii
Syira: aku da pernah naik kereta ni...time kembara alam tapi susah nak bawak.aku pun tak reti
aku: memang pun. kawan semi pun pernah cakap

Tika itu, kami memang gelak sakan. Malu pun ada. Apa tidaknya, kereta ni telah mati di tengah-tengah jalan KHAR. Semua orang melihat dan merasa pelik. Malu aku rasakan. Kami gelak lagi. sakit perut dan Fawiz berpeluh-peluh. Katanya, kereta lain aku boleh bawa tapi kenapa kereta ni susah sangat. Akhirnya, Kak Syira menelefon Samuroh empunya kereta. Kehadiran Samuroh mengajar Fawiz untuk memandu kereta. Selesai untuk mengundur kereta.

Pemanduan diteruskan oleh Fawiz ke kampus untuk mengambil Adiy yang menunggu di sana.
Sesampai di sana, kami melihat Adi dan terus memanggilnya. Hanya sekadar senyum dan ketawa melihat kereta yang dipinjam. Ingat kereta mana??? Beralih tugasan. Kini, Adiy pula yang jadi pemandu. Yang ni lagi kelakar. Start enjen kereta tak hidup. Gelak sakan lagi kami. Sampai sakit perut. Tapi akhirnya hidup juga. Kata-kata Adiy: Mana gear undur. tak dapat nak undur la...

Apa pun, pemanduan yang agak susah. Ya, benar. Kerana kereta Samuroh amat unik dan berbeza. aku rasakan, kereta ini memang serasi dengan Samuroh. Alhamdulillah, kami sampai jua ke teratak priview di Sungai Samak untuk meninjau kawasan dan menempah challe di situ.
Saya yang melaporkan berita TV Best. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails